DUNIA HARI INI...

assalamualaikum sahabat-sahabatku.....

aku hanya sekadar hendak berkongsi apa yang aku fikirkan.Sepanjang pulang dari sekolah macam-macam yang ku liihat dan dengar membuatkan aku tertanya-tanya..

Pertamanya aku mendengar di Radio IKIM tengahari ni, dendangan lagu Asma Allah yang dinyanyikan oleh salah seorang artis famous di negara kita..sudah tiada lagi ker kumpulan2 nasyid kita yang mendendangkan lagu Asma Allah? bukan apa,ada sesetengah sebutan beliau yang aku rasa kurang jelas dan aku yang memang pengkhususan bahasa arab pun jadi confius mendengar sebutan nama Allah yang agak ringan dari segi makhrajnya. Aku harap diperbaikilah makhrajnya (cara sebutanya).

Aku berpendapat pihak IKIM pun perlulah timbang-timbangkan lagu apa yang nak di mainkan, dan apa tujuan lagu tersebut. kalu hanya nak pamirkan merdu lenggok suara, aku rasa itu bukanlah hadaf dalam dakwah IKIM..biarlah lagu yang di mainkan dapat mendidik jiwa nurani bukan hanya sekadar penyedap telinga..nanti kalu sahabat2 buka you tube. cubalah cari lagu Asma Allah yang di nyanyikan oleh Sami yusuf. inilah hiburan bagi jiwa.

wallahu a'lam....

0 Response to "DUNIA HARI INI..."

Post a Comment